Sunday, November 30, 2008

Sabtu Lagi

Post ini sepatutnya aku endorse kan semalam, but for some reason it was delayed. Senalam juga aku dapat satu berita sedih dari Malaysia. Ayah su aku disahkan menghidap Hepatoma (Hepatocellular carcinoma) & Hepatitis A. Aku harap keluarga ayah su sabar menghadap dugaan Allah. Aku bercakap dengan ayah aku, ape yang confirmkan diagnosis hepatoma tu? briefly abah cakap dalam blood die ada α-fetoprotein, disamping the present of tumour marker cell dan cacexia...

Sebagai seorang anak saudara, aku tentu berasa sedih. Walaupun kami taklah berapa rapat, tapi dia tetap bapa saudara aku yang hormat. Dengan anak2 dia, boleh laa dikatakan rapat juga. Ayah su ni seorang yang mudah didekati dan dibawa berbincang. Mungkin kerana kerjayanya sebagai seorang guru menyumbang kearah itu. Keluarga ayah su agak besar. Beliau mempunyai 12 orang anak dan 2 isteri. Aku betul2 berharap yang penyakit ayah su curable. Aku juga berharap mak su & cu, kedua-dua bersabar dan tabah dengan ujian Allah Dari jauh aku hanya mampu berdoa…..




4 comments:

anap_ilmi said...

mak aku br sudah menjalani minor operate cuci buah pinggang die....alhamdulillah, sumer nmpk positif..doakan yer

Zulfahimi bin Husain said...

insyaAllah, sumer ok...aku doakan.

Anonymous said...

moga Ayah Cu di beri kekuatan melaluinya.

Zulfahimi bin Husain said...

time kasih auntie